Saturday, 11 July 2015

Time Heals

Time passed every second like a wind blow out the window
like our life, go on day by day when time changes
but the memories still alive with the past we hold on into

never know what our life will be until the day comes

NZ.

Monday, 11 May 2015

THAT SHOULD BE ME

Everybody's laughing in my mind
Rumors spreading about this other girl
Do you do what you did when you did with me?
Does she love you the way I can?
Did you forget all the plans that you made with me?
cause baby I didn't.

You said you needed a little time for my mistakes
It's funny how you use that time to have me replaced
But did you think that I wouldn't see you out at the movies what you doing to me?
You're taking her where we used to go
Now if you're trying to break my heart?

congratulations
it's working cause you know that.

That should be me
Holding your hand
Making you laugh
Feeling your kiss
Buying you gifts
This is so wrong,
I can't go on,
Till you believe that
That should be me

This so sad

I need to know, should I fight for love or disarm
It's getting harder to shield
This pain in my heart.



NZ.


Everybody's laughing in my mind
Rumors spreading 'bout this other girl
Do you do what you did when you did with me?
Does she love you the way I can?
Did you forget all the plans
That you made with me?
cause baby I didn't.

You said you needed a little time for my mistakes
It's funny how you use that time to have me replaced
But did you think that I wouldn't see you out at the movies
What you doin to me?
You're takin her where we used to go
Now if you're tryin to break my heart
It's working cause you know that.



I need to know, should I fight for love or disarm
It's getting harder to shield
This pain in my heart.


NZ.
Saban hari hatiku merintih
Desakan hidup buatku perit
Kenapa aku diperlakukan sebegini?


NZ

Tuesday, 16 December 2014

Difficult

I'm starting to feel uncertain
that what i'm doing.... is right

Of course i love you
but sometimes i lose confidence in myself.
Am i good enough to be your only one?
If you're hiding somebody else?
I don't know who's to blame

There's hundreds of happiness
Plenty of pleasure when you're by my side

But

There's millions of pain, a lot suffering
I can never learn to get used to it
I don't know if i can take this any longer
As my tears keep shedding..

-NZ-

Wednesday, 10 December 2014

Masih Ku Cinta

"Biarpun kau tak lagi ada denganku
Takkan ku bisa melupakanmu
Caramu memanggil namaku
Terasa seolah kau masih ada 

Jauh didalam sanubariku
Takku relakan pemergianmu
Namun ku kan selalu doakanmu
Agar kau takkan terus terluka

Kau kan temui bahagia
Walaupun aku tidak bersama
Jangan kau gusar aku akan selalu ada
Dari jauh engkau masih ku cinta
Dari jauh aku masih mencinta

Takkan pernah ada pengantimu
Yang mempertahanku sepertimu
Satu dunia menentang cinta kita
Akhirnya kita terpisah jua

Yang mengenalmu cuma aku
Tidak ku menyesal mencintaimu
Yang ku harapkan kau juga mendoakanku

Kau kan temui bahagia
Walaupun aku tidak bersama
Jangan kau gusar aku akan selalu ada
Dari jauh engkau masih ku cinta

Kau kan temui bahagia
Walaupun aku tidak bersama
Jangan kau gusar aku akan selalu ada
Dari jauh engkau masih ku cinta
Dari jauh engkau masih ku cinta
Dari jauh aku masih mencinta"

"Uhmmmm" Arissa mengeluh sesudah tamat menyanyikan lagu Masih Aku Cinta - Shila Amzah dengan gitar kesayangannya. Hatinya tersentuh dengan setiap  bait kata-kata dari lirik itu. Lagu itu sangat bermakna buat dirinya.

"Dalam hidup ini tidak ada yang kekal bersama kita" Arissa berkata dalam sayu.
"Sudahlah benda yang lepas jangan dikenang. You are pretty and nicer girl, come on Arissa. Banyak lagi lelaki kat luar sana yang minat dengan kau. Tak payah fikir orang yang sudah tak memikirkan dan menghargai kau. Please babe jangan bersedih-sedih nanti tak ada lelaki nak perempuan monyok macam ni. Tak cantik, tahu tak?!" Natasha memberikan kata-kata semangat kepada Arissa. Natasha adalah BFF a.k.a sahabat karib Arissa. Mereka selalu berkongsi pengalaman antara satu sama lain. Mereka adalah sahabat yang sentiasa bersama disaat susah, senang dan menanggis pun bersama.

"Arissa, buat masa ini lebih baik kita berkawan biasa sahaja, saya rasa ini jalan terbaik buat kita berdua" Fadli menggengam tangan Arissa. 
"What?!! saya tak salah dengar kah ni? Apa salah saya sampai Fadli buat keputusan macam tu?" Arissa terkedu.
Fadli melepaskan gengamannya "Saya sudah cuba tapi saya rasa tidak berhasil"
Arissa menarik tangan Fadli dan berkata dengan kasar "Apa? Apa yang tidak berhasil?! Please tell me now!"
"I think I don't love you anymore, but never mind we can be friends. Saya tidak mahu bermusuh-musuh dangan kau. Please Arissa kita berkawan saja okay?" Fadli cuba menyakinkan Arissa dengan keputusannya.
Terasa titisan airmata di pipi Arissa. Dia memandang Fadli, memandang insan yang sudah lama menganggu hidupnya. Seorang yang membuat dirinya merasa yang dunia ini seakan milik mereka berdua. Cerita cinta yang mereka bina selama 2 tahun yang sangat indah tapi kini telah hancur. Hancur sehingga meninggalkan begitu banyak kesan kepada Arissa.

"Fadli, kau tahu kan terlalu banyak sudah kita lalui? Suka dan duka bersama, hubungan kita ini terlalu jauh. sangat jauh Fadli. Mudahnya hati mu mengatakan tidak mencintai aku lagi? Bukan senang mahu melupakan ini semua" Arissa teresak-esak berkata-kata, airmata terus membasahi pipi. 
"It's okay Arissa. I can help you to get through all this just to forget everything. To forget about us" Fadli masih lagi cuba menyakinkan Arissa dengan keputusan yang sudah dia sangat-sangat yakin ini yang terbaik buat mereka berdua.

"Hoiii!!! Berangan lagi kah mak cik oii!" Natasha mengejutkan Arissa dari lamunannya lalu menghempas buku notanya dibelakang Arissa.
"Hey!! Sakitlah!! Mana ada orang berangan. Silent pun salah. Ishh!" Geram Arissa.
Arissa berkata dalam hati "Kenapalah aku masih mengingati saat dan hari yang sungguh mengecewakan. Perkara yang membuat aku jadi begini sekarang"

To be continue...

NZ.


Thursday, 6 November 2014

The Heart Wants What It Wants


*This song I dedicated to someone, someone from the past, someone that i never forget and always* 

NZ

video


You got me sippin' on something
I can't compare to nothing
I've ever known, I'm hoping
That after this fever I'll survive
I know I'm acting a bit crazy
Strung out, a little bit hazy
Hand over heart, I'm praying
That I'm gonna make it out alive

The bed's getting cold and you're not here
The future that we hold is so unclear
But I'm not alive until you call
And I'll bet the odds against it all
Save your advice 'cause I won't hear
You might be right but I don't care
There's a million reasons why I should give you up
But the heart wants what it wants

You got me scattered in pieces
Shining like stars and screaming
Lightning me up like Venus
But then you disappear and make me wait
And every second's like torture
Hell over trip, no more so
Finding a way to let go
Baby baby no I can't escape

The bed's getting cold and you're not here
The future that we hold is so unclear
But I'm not alive until you call
And I'll bet the odds against it all
Save your advice 'cause I won't hear
You might be right but I don't care
There's a million reasons why I should give you up
But the heart wants what it wants [x4]

This is a modern fairy tale
No happy endings
No wind in our sails
But I can't imagine a life without
Breathless moments
Breaking me down down down 

The bed's getting cold and you're not here
The future that we hold is so unclear
But I'm not alive until you call
And I'll bet the odds against it all
Save your advice 'cause I won't hear
You might be right but I don't care
There's a million reasons why I should give you up
But the heart wants what it wants [x4]

The heart wants what it wants baby